ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΣΜΟΣ και ΚΑΚΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΑΝΕΙΔΙΚΕΥΤΟΙ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΜΑΝΑΤΖΕΡ, ΔΙΕΥΘΥΝΟΥΝ ΤΟΠΙΚΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΚΟΙΝΗΣ ΩΦΕΛΕΙΑΣ !
Γράφει ο Γ. Φωτόπουλος
ΜΠΟΡΕΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΝΑ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΑΡΚΕΙ
ΕΝΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΤΟΕΒ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΤΟΥ ΑΓΡΟΤΗ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΗΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ
Στην ουσία αποτελούν έναν "αόρατο" θα μπορούσαμε να πούμε στυλοβάτη της αγροτικής οικονομίας, χωρίς το έργο και κυρίως τις υποδομές του οποίου δεν θα μπορούσε να υπάρξει ουσιαστική αγροτική παραγωγή, αφού διανέμει το βασικότερο στοιχείο για τον αγρότη, που είναι το νερό, και υποστηρίζει την άρδευση !
Ενδεικτικά θα τονίσουμε δύο χτυπητά σημεία του κανονισμού:
- Επιτρέπει στη διοίκηση του ΤΟΕΒ να ΕΠΙΒΑΛΕΙ προσωπική εργασία στους ιδιώτες μέλη του στη σημερινή εποχή !!!
- Δίνει τη δυνατότητα σύναψης δανείων με ΥΠΟΘΗΚΕΥΣΗ των ιδιωτικών περιουσιών των μελών του (!!!), με κάποια διευκρίνηση που μάλλον μπερδεύει παρά διασφαλίζει τα μέλη του.
Αυτό το τελευταίο είναι πολύ επικίνδυνο σε μια περιοχή όπως η δυτική Μεσαρά, όπου υπάρχουν αρκετά παραδείγματα κακοδιαχείρησης, υποθήκευσης, αλλά και απώλειας περιουσιακών στοιχείων παρεμφερών οργανισμών, από πρόσωπα και ομάδες που είχαν τον έλεγχο διοικητικών συμβουλίων !
Δίνει επίσης τη δυνατότητα στη διοίκηση να εφαρμόσει όταν το κρίνει αναγκαίο ωριαίο πρόγραμμα άρδευσης, δηλαδή να παρέχει νερό μόνο συγκεκριμένες ώρες και μέρες, το οποίο οφείλουν να τηρούν τα μέλη του !!!
Εμείς σαν phestos σχολιάζοντας αυτό και μόνο το σημείο, θέλουμε να επισημάνουμε ότι σοβαρή αγροτική παραγωγή και επιχείρηση με εξαγωγικές δυνατότητες και υποχρεώσεις σε αγορές δεν νοείτε με τέτοιες τακτικές δελτίου στην άρδευση.
Μια σύγχρονη αγροτική επιχείρηση πρέπει να έχει το νερό όταν το χρειάζεται και όχι όταν της το προγραμματίζει ο κάθε τυχάρπαστος !
Θεωρούμε ότι τέτοιου τύπου διασφαλίσεις σε κανονισμούς λειτουργίας, μπαίνουν εμβόλιμα από γραφειοκράτες, για να καλύψουν αδυναμίες διοικήσεων και έλλειψης μεσομακροπρόθεσμων προβλέψεων για αντιμετώπιση σοβαρών αναγκών έλλειψης νερού.
Όμως Δυο βασικά στοιχεία είναι εκείνα που επηρεάζουν και απασχολούν τον σύγχρονο αγρότη σχετικά με το "προϊόν" ΤΟΕΒ :
- Η συνεχή διαθεσιμότητα (on demand) κατάλληλου νερού για άρδευση και
- Η λογική (έως υποστηρικτική) τιμή χρέωσης του λογαριασμού του, δηλαδή του κόστους άρδευσης.
Αυτά τα δυο απαιτεί ο αγρότης επιχειρηματίας από τον συγκεκριμένο οργανισμό για να μπορεί να δουλέψει απερίσπαστος.
Εδώ για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις θα τονίσουμε ότι η οικονομία στην κατανάλωση νερού θα πρέπει να ενταχθεί στην καλλιέργεια της κουλτούρας και στην αλλαγή νοοτροπία του σύγχρονου παραγωγού και όχι στην λογική της τιμωρίας με ποινή χρέωσης τιμολογίου και τοποθέτησης δαγκάνας !!!
Μια τρίτη παράμετρος είναι η ανταπόδοση σε έργα υποδομών αλλά και σε μείωση του κόστους άρδευσης.
Αυτά θα μπορούσαν να γίνουν εκτός από τα κοινά εισπρακτικά κέρδη των ΤΟΕΒ και με έξυπνες επιχειρηματικές λύσεις του ίδιου του οργανισμού.
Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί ο ΤΟΕΒ Βελβεντού, ο οποίος παράγει εδώ και αρκετά χρόνια ηλεκτρικό ρεύμα με υδρογεννήτρια από φυσική ροή, μειώνοντας έτσι το τελικό τιμολόγιο χρέωσης στον αγρότη-πελάτη του, αλλά και άλλοι που έχουν εγκαταστήσει έγκαιρα φωτοβολταϊκά για τον ίδιο λόγο !
Τα χρήματα που δαπανά ο αγρότης για άρδευση πρέπει σε ορατό βάθος χρόνου να έχουν ανταποδοτική μορφή!
Έχουμε αναφερθεί κατά το παρελθόν στο φλέγον θέμα του ΤΟΕΒ Μεσαράς με αφορμές που έχουν δοθεί κατά καιρούς.
Οι υπάρχουσες φήμες για κακοδιαχείριση των ουσιαστικά ανεξέλεγκτων αυτών οργανισμών, δημιουργώντας έλλειψη εμπιστοσύνης και την εύλογη ανησυχία των αγροτών-πελατών τους.
Σε όποιο καφενείο και να καθίσεις μπορείς να ακούσεις ιστορίες για υπαλλήλους που με τον ένα ή τον άλλο ευφάνταστο καμιά φορά τρόπο τα «έπαιρναν» ή τα «παίρνουν» !
Ως κοινό μυστικό αναφέρεται τρανταχτή υπόθεση διαφθοράς, με διάρκεια ετών, η οποία στην ουσία υποδεικνύει κακοδιοίκηση και έλλειψη του οφειλόμενου ελέγχου από την διοίκηση του ΤΟΕΒ.
Αφορά κλοπή χρημάτων από υπάλληλο του ΤΟΕΒ (αρμόδιο υδρονομικό όργανο), από αγρότες που είχαν υδρόμετρα σε επεκτάσεις εκτός αναδασμού.
Ο υπάλληλος αυτός ήταν εντεταλμένος, όπως διαπιστώνεται από τον τρόπο λειτουργίας αλλά και από την χρονική διάρκεια που είχε η όλη υπόθεση, η οποία φαίνεται να ήταν αποδεκτή από τον ΤΟΕΒ, ως τρόπος είσπραξης λογαριασμών.
Οι αγρότες κατέβαλαν κανονικά το χρηματικό ποσό στον υπάλληλο, το οποίο αντιστοιχούσε στην κατανάλωση που ανέγραφε το κεντρικό υδρόμετρο της επέκτασης.
Μετά ο υπάλληλος διόρθωνε προς τα κάτω την ένδειξη του υδρομέτρου, απέδιδε στην υπηρεσία το ποσό που αντιστοιχούσε στην νέα μειωμένη ένδειξη και ιδιοποιούταν ο ίδιος με υπεξαίρεση το υπόλοιπο χρηματικό ποσό.
Εδώ βέβαια μπορεί εύλογα να αμφιβάλλει ο κάθε λογικά σκεπτόμενος, ως προς το αν η αυθαιρεσία σε αυτή την υπηρεσία είχε φτάσει σε τέτοιο βαθμό που ο συγκεκριμένος υπάλληλος να μην έκανε καν τη διόρθωση του κεντρικού υδρομέτρου αφήνοντας το χρέος στην πλάτη του αγρότη !
Αυτό εξηγεί λογαριασμούς με εξωφρενικά υπέρογκα και αδικαιολόγητα ποσά που ξαφνικά κατά καιρούς απαιτούσε η υπηρεσία από καταναλωτές.
Πληθώρα φημών διαχρονικά υπάρχουν επίσης για επεμβάσεις σε υδρόμετρα με αμοιβή και "σβήσιμο" κυβικών !
Κυκλοφορεί πληροφορία για απαίτηση ποσού μερικών χιλιάδων ευρώ για να ολοκληρωθεί επέκταση υδροληψίας για άρδευση σε ομάδα αγροτών και άλλα πολλά !
Γίνονται αντικαταστάσεις υδρομέτρων με προμήθειες αρκετών χιλιάδων νέων και δημιουργία εισοδήματος από πώληση τόνων παλαιών υδρομέτρων ως μέταλλο που θα πρέπει να έχει αποδοθεί στην υπηρεσία !(?)
Όταν τα ψάξει αυτά ο ορκωτός λογιστής ακόμα και σε βάθος χρόνου θα πρέπει να τα εντοπίσει στο αρχείο της υπηρεσίας να υπάρχουν (?) με όλες τις νόμιμες ενέργειες και τα έγγραφα από τις προμήθειες αλλά και από την εκποίηση !
ΣΕ ΠΟΙΟ ΑΡΧΕΙΟ ΟΜΩΣ ; . . . . ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΡΧΕΙΟ ; !!!!
Όλα αυτά γινόντουσαν επί σειρά ετών (ίσως να γίνονται ακόμα) δεν αποκαλύφθηκαν και δεν τιμωρήθηκαν αν και στοιχεία υπήρξαν και πρόσωπα που τα ανακάλυψαν.
Εδώ δεν γνωρίζουμε ποια είναι και η ευθύνη της Περιφερειακής Υπηρεσίας Εγγείων Βελτιώσεων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, η οποία ασκεί το Διοικητικό, Τεχνικό και Διαχειριστικό έλεγχο !
ΔΥΣΤΥΧΩΣ η εξυπηρέτηση του αγρότη-παραγωγού φαίνεται να έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα.
Πρώην πρόεδρος ΤΟΕΒ δηλώνει μετά την αποχώρησή του ότι «ευτυχώς που έφυγα ζωντανός» μετά την προσπάθειά του, όπως υποστηρίζει, να πατάξει τη διαφθορά της υπηρεσίας.
(Τα ανωτέρω αποτελούν μαρτυρίες καταγεγραμμένες από το δημοσιογραφικό επιτελείο του phestos διαθέσιμες στον εισαγγελέα όποτε ζητηθούν)
Όμως όλα δείχνουν ότι το πρόβλημα στη λειτουργία αυτών των οργανισμών κοινής ωφέλειας είναι δομικό. Όλα ξεκινούν από τον αναχρονιστικό κανονισμό λειτουργίας που σε αρκετά σημεία θυμίζει λογική ολοκληρωτικού καθεστώτος.
Ένα απλό παράδειγμα, είναι το αντισυνταγματικό μέτρο της δέσμευσης ιδιωτικής περιουσίας που εφαρμόζει αυτό το ΝΠΙΔ για οφειλή, χωρίς την ύπαρξη δικαστικής απόφασης !!!
Ένα μέτρο που αν ήταν νόμιμο θα το εφάρμοζε σίγουρα και η ΔΕΗ, με δέσμευση της κατοικίας, αλλά και όλοι οι σοβαροί οργανισμοί δημοσίου συμφέροντος !
Ο ΤΟΕΒ της Μεσαράς με αυτή του την ενέργεια υποκαθιστά τη δικαστική εξουσία, αφού δεσμεύει ιδιωτική περιουσία για οποιοδήποτε χρέος χωρίς δικαστική απόφαση, πράγμα που αποτελεί τακτική μόνο των ολοκληρωτικών καθεστώτων !
Δυστυχώς η έλλειψη αξιοκρατίας έχει οδηγήσει κάποιους στη λογική ότι δεν χρειάζεται η μόρφωση και η ειδίκευση για να καταλάβεις δημόσια θέση διοίκησης.
Η νοοτροπία αυτή έρχεται σε ευθυγράμμιση με μια άλλη πιο επικίνδυνη λογική που κυκλοφορούν ορισμένοι στην περιοχή, ότι δηλαδή οι νόμοι υπάρχουν μόνο για να βγάζουν χρήμα οι δικηγόροι . . . !!!
ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΕΤΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΟΤΙ ΑΝΑΠΤΥΣΕΤΑΙ ΜΙΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΠΟΥ ΕΠΙΒΛΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ
Και ίσως εδώ το κεντρικό κράτος θα πρέπει να λάβει τα μέτρα του . . .