1 Δεκ 2016

Δεν ήταν όλοι τους Ναζί! Μια περίεργη αερομαχία τα Χριστούγεννα του '43 (βίντεο)




Οι στιγμές της ανθρωπιάς, της δεοντολογίας και της ηθικής είναι μάλλον σπάνιες στον πόλεμο

Η Χριστουγεννιάτικη Εκεχειρία του Α' Παγκοσμίου Πολέμου ήταν ένα εξαιρετικό παράδειγμα αυτής της ανθρωπιάς, όπως και η ηρωική πράξη του Γερμανού πιλότου της Luftwaffe Franz Stigler στις 20 Δεκεμβρίου 1943.

Η ενέργειά του τη χρονιά εκείνη επέτρεψε σε εννέα άνδρες να κάνουν Χριστούγεννα με δικούς τους και ζωντανοί.


Ο Τσάρλι Μπράουν ήταν ένας αμερικανός υπολοχαγός που εκτελούσε την πρώτη του αποστολή ως κυβερνήτης αεροσκάφους Β-17, σε βομβαρδισμό πάνω από την Βρέμη.

Το βομβαρδιστικό του Μπράουν κατέλαβε την ιδιαίτερα επικίνδυνη θέση αριστερά του σχηματισμού, που οι πιλότοι συνήθως την ονόμαζαν Purple Heart Corner.

Η Βρέμη υπερασπίζεται από ένα μεγάλο αριθμό μαχητικών Messerschmitt 109 και από μια καλά σχεδιασμένη αντιαεροπορική "ομπρέλα".

Ο σχηματισμός των βομβαρδιστικών γρήγορα δέχθηκε βαριά πυρά και αρκετά αεροσκάφη καταρρίφθηκαν.
Το Β-17 του Μπράουν χτυπήθηκε στην αριστερή πτέρυγα και το πλήρωμα αναγκάστηκε να σταματήσει τον ένα κινητήρα με αποτέλεσμα να μείνουν πίσω και να χάσουν τον σχηματισμό των υπόλοιπων αεροσκαφών.

Σύντομα περικυκλώθηκαν από 8 περίπου γερμανικά καταδιωκτικά.

Το παρατσούκλι του Β-17 είναι «ακανθόχοιρος» και το βομβαρδιστικό του Μπράουν σίγουρα τίμησε αυτό το όνομα.
Οι πολυβολητές του κατέρριψαν 3 από τα καταδιωκτικά, τα υπόλοιπα όμως είχαν στην κυριολεξία "γαζώσει" το βομβαρδιστικό.


Οι επικίνδυνες ζώνες ενός Β-17


Ο πολυβολητής στην ουρά, ο λοχίας Hugh "Ecky" Eckenrode, σκοτώθηκε και μεγάλα κομμάτια της ουράς αποκόπηκαν. Εννέα μέλη του πληρώματος τραυματίστηκαν, μερικοί πολύ άσχημα.

Τα ηλεκτρικά, τα υδραυλικά και το σύστημα οξυγόνου υπέστησαν ζημιές. Ο Brown τραυματίστηκε στον ώμο και οι σοβαρά τραυματίες δεν είχαν την δυνατότητα λήψης παυσίπονου καθώς είχαν παγώσει οι σύριγγες μορφίνης.

Η στέρηση οξυγόνου και οι πληγές προκάλεσαν στον Μπράουν βέρτικο, με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να κάνει μια στιγμιαία ελικοειδή βουτιά προς το έδαφος.
Οι γερμανοί πιλότοι κατάλαβαν ότι ο στόχος τους επρόκειτο να συντριβεί.

Ο Μπράουν κατάφερε να συνέλθει και να ισορροπήσει το αεροσκάφος. Ο Stigler είδε το βομβαρδιστικό να επανέρχεται και γρήγορα πέταξε πάνω και πίσω από αυτό.

Ο Stigler ήταν ένας βετεράνος πιλότος με πάνω από 400 πολεμικές αποστολές σε σχεδόν όλα τα μέτωπα του πολέμου. Πετούσε με Me 109 και είχε τιμηθεί με την υψηλή διάκριση τιμής του Σταυρού του ιππότη.


Me-109. Ο τύπος του μαχητικού που πέταγε ο Stigler

Παρατήρησε το βομβαρδιστικό και περίμενε από τον πολυβολητή της ουράς να σηκώσει τα όπλα του. Βλέποντας τα ακίνητα πλησίασε πιο κοντά και είδε τις τεράστιες ζημιές που είχε υποστεί το αεροσκάφος.
Όλη η άτρακτος ήταν τρύπια από τις σφαίρες. 
Ο Stigler κατάλαβε ότι οι περισσότεροι από τους άνδρες του έπρεπε να είχαν τραυματιστεί άσχημα.
Παρά τη μεγάλη πιθανότητα να δεχθεί πυρά από κάποιο από τα υπόλοιπα πολυβόλα, ο γερμανός πέταξε δίπλα στο πιλοτήριο.

Ο Stigler και ο Brown κοιτάχτηκαν.

Ο Brown έκλεισε τα μάτια ελπίζοντας ο εφιάλτη του να τελειώσει γρήγορα.

Ο Stigler προσπάθησε να δείξει στον Μπράουν να κάνει αναγκαστική προσγείωση και αν δεν μπορούσε να κατευθυνθεί προς Σουηδία.

Ο Brown όμως τραυματισμένος και με έλλειψη οξυγόνου είχε επιστρατεύσει όλες του τις δυνάμεις στην προσπάθεια να γυρίσει πίσω στην Αγγλία.

Ο Stigler δεν είχε τρόπο να δώσει στον Μπράουν προφορικές οδηγίες, αλλά προσπαθούσε μόνο με χειρονομίες. 
Βλέποντας ότι το βομβαρδιστικό είχε πάρει κατεύθυνση προς την Αγγλία, είχε κάθε ευκαιρία να τους καταρρίψει.

Αντί αυτού όμως, τους συνόδευσε ο ίδιος μέχρι πάνω από την ανοιχτή θάλασσα. 
Ο Stigler δεν μπορούσε να γνωρίζει εάν τα μαχητικά συνοδείας των βομβαρδιστικών ήταν εκεί κοντά, παρόλα αυτά συνόδευσε τον Μπράουν μέχρι το κανάλι της Αγγλίας.


Το εξώφυλλο του βιβλίου με τις πραγματικές
φωτογραφίες των δύο πρωταγωνιστών

Εκεί και πριν πλησιάσει πολύ κοντά στην ξηρά γύρισε πίσω αφού αποχαιρέτησε τον Μπράουν με ένα νεύμα.

Ο Stigler ποτέ δεν μίλησε γι' αυτή του την ενέργεια κατά τη διάρκεια του πολέμου. Αν γινόταν αντιληπτό αυτό το γεγονός πίστευε απόλυτα ότι θα περνούσε στρατοδικείο.

Τα αμερικανικά βομβαρδιστικά ήταν μισητά από τους Γερμανούς, διότι έριχναν τεράστιες ποσότητες βομβών και συχνά κατέρριπταν γερμανικά αεροπλάνα.
Αυτή η ανθρωπιά του Stigler θα μπορούσε να εκτιμηθεί αλλά όχι κατά τη διάρκεια του πολέμου.

Περίπου 30-40 χρόνια αργότερα ο Μπράουν ζούσε στις Ηνωμένες Πολιτείες και ο Stigler είχε μετακόμισε στον Καναδά αφού είχε ζήσει αρκετά χρόνια στη Γερμανία μετά τον πόλεμο.

Για τον Μπράουν τα γεγονότα αυτά λόγω της κατάστασης ήταν σαν παραίσθηση και "θολό" όνειρο. Έκτοτε προσπάθησε να βρει κάποια στοιχεία από διάφορες πηγές γι' αυτό τον γερμανό πιλότο.

Η πρώτη επαφή έγινε μέσω επιστολής που έστειλε στον Stigler, ο οποίος και απάντησε.

Μετά από μια μακρά τηλεφωνική κλήση, όπου ο Stigler του διηγήθηκε τι ακριβώς συνέβη εκείνη τη μέρα και συμπλήρωσε τα κενά της ιστορίας, οι δύο άνδρες συναντήθηκαν πρόσωπο με πρόσωπο.

Από τότε εξακολουθούν να παραμένουν φίλοι . . .




πηγή:warhistoryonline